zaterdag 9 februari 2008

Sterke verhalen...

Alcohol kan verschillende gevoelens bij iemand naar boven brengen. Hieronder zijn verschillende verhalen van jongeren, over de gevolgen na het gebruik van teveel alcohol.

Eddie 17 Jaar - MIJN ZUSJE ZWANGER?

Het was 8 augustus, mijn ouders hadden een feestje. Ik was alleen thuis met mijn zusje. Wij zaten gezellig thuis op de bank een film te kijken want dat moest van mijn ouders. We moesten lief voor elkaar zijn. Mijn zusje die houd nogal van halve liters bier. Dus gelijk nadat mijn ouders weg waren pakte ze een halve liter en binnen 10 seconden had ze die achterover geslagen. Hierna had ze nog wel zin in eentje dus ze vulde het glas weer en binnen 10 seconden had ze hem weer leeg. Hierna pakte ze er ook eentje voor mij. Toen we zoveel hadden gehad dat we dronken waren. Begon mijn zusje mij te zoenen. En even later lagen we in haar bed. Wat daarna gebeurd is weet ik niet meer zo goed. Maar na 2 maanden kwam mijn zusje naar mij toe helemaal in tranen, en ze zei ik ben in deze 2 maanden nog niet ongesteld geweest. Ik kon mezelf wel vermoorden hoe had ik zo stom kunnen zijn? Mijn eigen zusje was zwanger van mij!



S. 19 Jaar - AFWIJZING
Ik was gezellig uit met een goede vriendin van me. Ik werd al een poosje achter na gezeten door een jongen van toen der tijd 22 (ik was 16). Hij belde me veel en bleef me maar vertellen hoe leuk hij me vond.Ik vond hem alleen niet leuk en dat vertelde ik hem ook.Toen ik die avond naar een andere kroeg ging, kwam die jongen me weer achterna. Ik zei dat ie op moest houden en dat ik hem niet wilde. Maar hij bleef achter me aan lopen. Ik ben toen huilend de wc ingerend om maar even van hem af te zijn. Hij had in de tussen tijd al flink gedronken en werd daar een beetje agressief van. Ik ben de kroeg uit gegaan en ben hem aan het eind van de avond weer tegen gekomen, alleen was ie nu in een hele dronken staat. Hij was ruiten van auto's aan het inslaan. Verderop hoorde ik al politiewagens aankomen. Een aantal vrienden van de jongen probeerde hem te kalmeren maar dit lukte niet.Hij is hiervoor opgepakt. Ik weet tot de dag van vandaag niet waarom hij zo agressief werd. Ik denk mede door mijn afwijzing maar voornamelijk de drank. Ik heb hem hierna nog een aantal keer gezien en ben er toen wel achter gekomen dat die jongen niet tegen drank kan! Hij is vaker agressief en altijd als hij gedronken heeft!!

Geen opmerkingen: